ନୂଆଦିଲ୍ଲୀ: ଦେଶରେ ହୁ ହୁ ହୋଇ ବଢିବାରେ ଲାଗିଛି ତୈଳ ଦର। ଗୋଟିଏ ପଟେ ଚାହିଦା ବଢୁଛି ଅନ୍ୟପଟେ ଦର ବି ବଢୁଛି। ଆଉ ବର୍ଦ୍ଧିତ ଦରରେ ଘାଂଟି ହେଉଛନ୍ତି ଖାଉଟି। ଏଭଳି ପରିସ୍ଥିତିରେ ସରକାରୀ ରିଫାଇନାରୀ କମ୍ପାନୀଗୁଡିକ ଅଶୋଧିତ ତୈଳ ଆମଦାନୀ ବୃଦ୍ଧି କରୁଛନ୍ତି ଏବଂ ଏହାର ଉତ୍ପାଦନ ବୃଦ୍ଧି ପାଇଁ ସେମାନଙ୍କର 'ଉତ୍ପାଦନ ଶୈଳୀ'ରେ ମଧ୍ୟ ପରିବର୍ତ୍ତନ କରୁଛନ୍ତି।
ଅଶୋଧିତ ତୈଳ ଆମଦାନୀ କରୁଥିବା ଦେଶ ମଧ୍ୟରେ ଭାରତ ହେଉଛି ତୃତୀୟ ବୃହତ୍ତମ ଦେଶ। ଭାରତ ବର୍ତ୍ତମାନ ଏହାର ଆବଶ୍ୟକତା ପୂରଣ କରିବା ପାଇଁ ମୁଖ୍ୟତ ଗଲ୍ଫ ଦେଶ ଉପରେ ନିର୍ଭରଶୀଳ। କିନ୍ତୁ ନିକଟରେ ଦେଶର ଅଶୋଧିତ ତୈଳ ଆମଦାନୀ ମିଶ୍ରଣରେ ପଶ୍ଚିମ ଆଫ୍ରିକା ଏବଂ ଆମେରିକାର ଅଂଶ ବୃଦ୍ଧି ପାଇଛି। ତେବେ ଏଠାରୁ ଉତ୍ପାଦନ ହେଉଥିବା ତୈଳ ହାଲୁକା ଗ୍ରେଡ୍ ଅଶୋଧିତ ତୈଳ ବୋଲି ଜଣାପଡିଛି। ଯାହା ରିଫାଇନାରୀ କମ୍ପାନୀଗୁଡିକୁ ଅଧିକ ପେଟ୍ରୋଲ ଉତ୍ପାଦନରେ ସାହାଯ୍ୟ କରେ। ଏହାପୂର୍ବରୁ ଭାରତ ସରକାର ପେଟ୍ରୋଲ ଏବଂ ଡିଜେଲର ମୂଲ୍ୟ ବଦଳୁଥିବା ପେଟ୍ରୋଲ ଉତ୍ପାଦନରେ ସ୍ଥିର କରୁଥିଲେ। ବର୍ତ୍ତମାନ ପେଟ୍ରୋଲର ଚାହିଦା ବଢିବାରେ ଲାଗିଛି। ଏହି ପରିପ୍ରେକ୍ଷୀରେ ଏନର୍ଜୁ ଆସ୍ପେକ୍ଟସ୍ ଅଫ୍ ରିସର୍ଚ୍ଚର ମୁଖ୍ୟ ଅମୃତା ସେନ୍ କହିଛନ୍ତି ଯେ ଡିଜେଲ ବଦଳରେ ଅଶୋଧିତ ତୈଳରୁ ପେଟ୍ରୋଲ ଉତ୍ପାଦନ ଉପରେ ରିଫାଇନାରୀ କମ୍ପାନୀଗୁଡିକ ଅଧିକ ଗୁରୁତ୍ୱ ଦେଉଛନ୍ତି।
Also Read
ଏପରି ପରିସ୍ଥିତିରେ ପଶ୍ଚିମ ଆଫ୍ରିକାରୁ ଅଧିକ ପରିମାଣର ପେଟ୍ରୋଲ ଥିବା ଅଶୋଧିତ ତେଲର ଆମଦାନୀ ବୃଦ୍ଧି ପାଇପାରେ। ପେଟ୍ରୋଲର ଚାହିଦା ୧୪ % ବୃଦ୍ଧି ପାଇବ ବୋଲି ରଏଟର୍ସ ICRA ରେଟିଂରୁ ମିଳିଥିବା ତଥ୍ୟକୁ ଦର୍ଶାଇଛି ଯେ ମାର୍ଚ୍ଚ ୨୦୨୨ ଶେଷ ଆର୍ଥିକ ବର୍ଷରେ ଭାରତରେ ପେଟ୍ରୋଲର ବ୍ୟବହାର ୧୪% ବୃଦ୍ଧି ପାଇବ।
ପେଟ୍ରୋଲର ଚାହିଦା ବୃଦ୍ଧି ହେବାର ଅନ୍ୟ ଏକ କାରଣ ହେଉଛି ଡିଜେଲ ଏବଂ ଏହାର ମୂଲ୍ୟ ଏବଂ ଡିଜେଲ ଚାଳିତ ଜନସାଧାରଣ ପରିବହନ ପରିବର୍ତ୍ତେ ବ୍ୟକ୍ତିଗତ ଯାନ ଆଡକୁ ଯାଉଥିବା ଲୋକଙ୍କ ମଧ୍ୟରେ ପାର୍ଥକ୍ୟ ରହିଛି। ଏଥି ସହିତ, ଦେଶର ସର୍ବବୃହତ ଡିଜେଲ କ୍ରେତା ଭାରତୀୟ ରେଳ ମଧ୍ୟ କ୍ରମାଗତ ଭାବରେ ଏହାର ବ୍ୟବହାରକୁ ହ୍ରାସ କରିଆସୁଛି, କାରଣ ଏହାର ସମ୍ପୂର୍ଣ୍ଣ ଗୁରୁତ୍ୱ ବିଦ୍ୟୁତିକରଣ ଉପରେ ରହିଛି।
ଏଭଳି ପରିସ୍ଥିତିରେ ଆଶା କରାଯାଇପାରେ ଯେ ଯଦି କମ୍ପାନୀଗୁଡିକର ପେଟ୍ରୋଲ ଉତ୍ପାଦନ ବୃଦ୍ଧି ହୁଏ, ତେବେ ଆଗାମୀ ଦିନରେ ଏହାର ମୂଲ୍ୟ ସାମାନ୍ୟ ହ୍ରାସ ପାଇପାରେ। ବର୍ତ୍ତମାନ ଦେଶର ଅଧିକାଂଶ ସହରରେ ଏକ ଲିଟର ପେଟ୍ରୋଲର ମୂଲ୍ୟ ୧୦୦ ରୁ ଅଧିକ ରହିଛି।