Bipin Rawat Chopper Crash: କେମିତି ହୋଇଥିଲା CDS ବିପିନ୍‌ ରାୱତଙ୍କ ହେଲିକପ୍ଟର କ୍ରାସ୍‌, ସାମ୍ନାକୁ ଆସିଲା ରିପୋର୍ଟ...

ମଙ୍ଗଳବାର ସଂସଦରେ ଉପସ୍ଥାପିତ ହୋଇଥିବା ରିପୋର୍ଟରେ ପ୍ରତିରକ୍ଷା ଷ୍ଟାଣ୍ଡିଂ କମିଟି ୧୩ ତମ ପ୍ରତିରକ୍ଷା ଯୋଜନା ଅବଧି ମଧ୍ୟରେ ଭାରତୀୟ ବାୟୁସେନା ବିମାନ ସହିତ କେତେ ଥର ଦୁର୍ଘଟଣା ହୋଇଛି ସେ ସମ୍ପର୍କରେ ତଥ୍ୟ ରଖାଯାଇଥିଲା ।

କେମିତି ହୋଇଥିଲା CDSଙ୍କ ହେଲିକପ୍ଟର କ୍ରାସ୍‌ ?

ସାମ୍ନାକୁ ଆସିଲା CDS ଜେନେରାଲ୍ ବିପିନ ରାୱତଙ୍କ ହେଲିକପ୍ଟର ଦୁର୍ଘଟଣାର କାରଣ । ଦେଶର ପ୍ରଥମ ସିଡିଏସ୍ ଜେନେରାଲ୍ ବିପିନ ରାୱତଙ୍କ ମୃତ୍ୟୁ ଘଟଣାର ଅନୁସନ୍ଧାନ ପାଇଁ ଗଠିତ ସଂସଦୀୟ କମିଟିର ରିପୋର୍ଟ ପ୍ରକାଶ ପାଇଛି । ଡିସେମ୍ବର ୮, ୨୦୨୧ରେ ଘଟିଥିବା Mi-17 V5 ହେଲିକପ୍ଟର ଦୁର୍ଘଟଣା ପାଇଁ ଏହି ରିପୋର୍ଟରେ 'ମାନବ ତ୍ରୁଟି' ଦାୟୀ କରାଯାଇଛି । ଏହି ସାମରିକ ହେଲିକପ୍ଟର ତାମିଲନାଡୁର କୁନ୍ନୁର ନିକଟରେ ଦୁର୍ଘଟଣାଗ୍ରସ୍ତ ହୋଇଥିଲା । ତେବେ ଏହି ହେଲିକପ୍ଟରରେ ବସିଥିବା ଭାରତର ପ୍ରଥମ CDS ଜେନେରାଲ୍‌ ବିପିନ ରାୱତ, ତାଙ୍କ ପତ୍ନୀଙ୍କର ମୃତ୍ୟୁ ହୋଇଥିଲା ।

ମଙ୍ଗଳବାର ସଂସଦରେ ଉପସ୍ଥାପିତ ହୋଇଥିବା ରିପୋର୍ଟରେ ପ୍ରତିରକ୍ଷା ଷ୍ଟାଣ୍ଡିଂ କମିଟି ୧୩ ତମ ପ୍ରତିରକ୍ଷା ଯୋଜନା ଅବଧି ମଧ୍ୟରେ ଭାରତୀୟ ବାୟୁସେନା ବିମାନ ସହିତ କେତେ ଦୁର୍ଘଟଣା ହୋଇଛି ସେ ସମ୍ପର୍କରେ ତଥ୍ୟ ରଖାଯାଇଥିଲା । ରିପୋର୍ଟରେ କୁହାଯାଇଛି ଯେ ୨୦୧୭ ରୁ ୨୦୨୨ ପର୍ଯ୍ୟନ୍ତ ମୋଟ ୩୪ଟି ବିମାନ ଦୁର୍ଘଟଣା ଘଟିଛି। ଏଥି ମଧ୍ୟରେ ୨୦୨୧-୨୨ରେ ଭାରତୀୟ ବାୟୁସେନାର ନଅଟି ବିମାନ ଦୁର୍ଘଟଣା ଏବଂ ୨୦୧୮-୧୯ରେ ୧୧ଟି ବିମାନ ଦୁର୍ଘଟଣା ଅନ୍ତର୍ଭୁକ୍ତ । ରିପୋର୍ଟରେ କୁହାଯାଇଛି ଯେ ମାନବ ତ୍ରୁଟି ହେତୁ ଏହି ସବୁ ଘଟଣା ଘଟିଛି ।

ଅଧିକ ପଢ଼ନ୍ତୁ: ଧାରା ୩୭୦ ଉଚ୍ଛେଦ ପରେ ଘାଟିରେ ସୁଧୁରିଛି ସ୍ଥିତି; ଗ୍ରାଉଣ୍ଡ ରିଅଲିଟି ଚେକ୍ କଲା OTV...

ଜେନେରାଲ ବିପିନ୍‌ ରାୱତଙ୍କ ହେଲିକପ୍ଟର ତାମିଲନାଡୁର କୁନ୍ନୁର ନିକଟ ଏକ ପାହାଡ ଉପରେ କ୍ରାସ୍‌ ହୋଇଥିଲା । ତିନି ବର୍ଷ ପରେ ପ୍ରତିରକ୍ଷା ଉପରେ ହୋଇଥିବା ଷ୍ଟାଣ୍ଡିଂ କମିଟିର ରିପୋର୍ଟ ଲୋକସଭାରେ ଆଗତ କରାଯାଇଛି । ଏଥିରେ, ଘଟଣାର କାରଣକୁ 'Human Error' ଅର୍ଥାତ୍ ମାନବୀୟ ତ୍ରୁଟି ବୋଲି କୁହାଯାଇଛି ।

ତେବେ ଏହି ଘଟଣାର ତଦନ୍ତ କରୁଥିବା ଟିମ୍‌ ପ୍ରଥମେ କହିଥିଲେ ଯେ, ଘାଟିରେ ପାଣିପାଗର ଅପ୍ରତ୍ୟାଶିତ ପରିବର୍ତ୍ତନ ହେତୁ ଏହି ଦୁର୍ଘଟଣା ହୋଇଥିଲା । ପାଣିପାଗରେ ପରିବର୍ତ୍ତନ ହେତୁ ପାଇଲଟ୍‌ ସଠିକ୍‌ ସ୍ଥାନକୁ ଯାଇପାରିନଥିଲା । ତେବେ ଏହି ଅଘଟଣ ହେବା ପରେ ଦୁର୍ଘଟଣାର ସମ୍ଭାବ୍ୟ କାରଣ ଜାଣିବା ପାଇଁ ଅନୁସନ୍ଧାନକାରୀ ଟିମ୍‌ ଫ୍ଲାଇଟ୍‌ ଡାଟା ରେକର୍ଡର ଓ କକ୍‌ପିଟ୍‌ ଭଏସ୍‌ ରେକର୍ଡର ଯାଞ୍ଚ କରିଥିଲେ । ଏହା ବ୍ୟତୀତ ତଦନ୍ତକାରୀ ଟିମ୍‌ ଉପଲବ୍ଧ ଥିବା ସମସ୍ତ ସାକ୍ଷୀଙ୍କୁ ମଧ୍ୟ ପଚରାଉଚରା କରିଥିଲେ । ଯାହା ପରେ ସମ୍ପୂର୍ଣ୍ଣ ରିପୋର୍ଟ ସଂସଦରେ ଉପସ୍ଥାପନ କରାଯାଇଥିଲା ।

ସୂଚନା ଅନୁସାରେ ୮ ଡିସେମ୍ବର ୨୦୨୧ରେ ଦେଶର ପ୍ରଥମ ସିଡିଏସ୍ ଜେନେରାଲ୍ ବିପିନ୍ ରାୱତ ତାମିଲନାଡୁର କୋଏମ୍ବାଟୁରର ସୁଲୁର ବାୟୁସେନା ବେସରୁ ୱେଲିଙ୍ଗଟନ୍‌ର ଡିଫେନ୍ସ ସର୍ଭିସେସ୍‌ ଷ୍ଟାଫ୍‌ କଲେଜକୁ ଯାଉଥିଲେ । ସେ ତାଙ୍କ ପତ୍ନୀ ମଦୁଲିକା ଏବଂ ଅନ୍ୟ ୧୨ ଜଣ ସଶସ୍ତ୍ର ବାହିନୀର କର୍ମଚାରୀଙ୍କ ସହ ଯାଉଥିଲେ । ସେମାନେ ଏକ Mi-17 V5 ହେଲିକପ୍ଟରରେ ଯାତ୍ରା କରୁଥିଲେ, ଅବତରଣ କରିବା ପୂର୍ବରୁ ହେଲିକପ୍ଟରଟି ପାହାଡ ଉପରେ କ୍ରାଶ୍‌ ହୋଇଯାଇଥିଲା । ଯାହାଫଳରେ ଏହି ହେଲିକପ୍ଟରରେ ଥିବା ସମସ୍ତ ଲୋକଙ୍କର ମୃତ୍ୟୁ ହୋଇଥିଲା ।

ଅଧିକ ପଢ଼ନ୍ତୁ: ସଂସଦରେ ଧକ୍କାକାଣ୍ଡକୁ ନେଇ ସାରା ଦେଶ ହୁଲସ୍ତୁଲ, ଅଭିଯୋଗ ପ୍ରତି-ଅଭିଯୋଗ ସହ ଥାନାକୁ ଗଲେ ଦୁଇ ଦଳ