• Facebook
  • Twitter
  • Instagram
  • LinkedIn
  • Youtube
  • Telegram
  • Koo
  • Read in English
Pramod Behera

କରୋନା ମହାମାରୀ ଆରମ୍ଭରୁ ଟେଲିକମ୍ ପ୍ରଦାନକାରୀଙ୍କ ଦ୍ୱାରା କୋଭିଡ୍-୧୯ ବିଷୟରେ ସଚେତନତା ସୃଷ୍ଟି କରିବାକୁ କଲ୍ ପୂର୍ବରୁ ଧାର୍ଯ୍ୟ କରାଯାଇଥିବା ଘୋଷଣା ଶୀଘ୍ର ଇତିହାସ ହୋଇପାରେ। ଏହାକୁ ନେଇ ସଚେତନତା ସୃଷ୍ଟି କରିବାର ପ୍ରାୟ ଦୁଇ ବର୍ଷ ପରେ ସରକାର କଲ୍ ପୂର୍ବରୁ କୋଭିଡ୍-୧୯ ବାର୍ତ୍ତା ହଟାଇବାକୁ ଚିନ୍ତା କରୁଛନ୍ତି।

ସରକାର ଅନେକ ଆବେଦନ ଗ୍ରହଣ କରିଛନ୍ତି ଯେ ଏହି ବାର୍ତ୍ତାଗୁଡ଼ିକ ସେମାନଙ୍କର ଉଦ୍ଦେଶ୍ୟ ପୂରଣ କରିଛି ଏବଂ ଜରୁରୀକାଳୀନ ସମୟରେ ଗୁରୁତ୍ୱପୂର୍ଣ୍ଣ କଲ୍‌ଗୁଡିକ କ୍ଷେତ୍ରରେ ବିଳମ୍ବ ହେଉଛି।

ସରକାରୀ ସୂତ୍ରରୁ ପ୍ରକାଶ ଯେ ଟେଲି ଯୋଗାଯୋଗ ବିଭାଗ କେନ୍ଦ୍ର ସ୍ୱାସ୍ଥ୍ୟ ମନ୍ତ୍ରଣାଳୟକୁ ଏହି ପ୍ରି-କଲ୍ ଘୋଷଣା ଏବଂ କଲର୍ ଟ୍ୟୁନ୍ ହଟାଇବାକୁ ଅନୁରୋଧ କରିଛି। ସେଲୁଲାର୍ ଅପରେଟର୍ସ ଆସୋସିଏସନ୍ ଅଫ୍ ଇଣ୍ଡିଆ ଏବଂ ମୋବାଇଲ୍ ଗ୍ରାହକଙ୍କ ଠାରୁ ପ୍ରାପ୍ତ ଆବେଦନଗୁଡିକ ଏଥିରେ ଉଲ୍ଲେଖ କରିଛି।

ଏକ ସରକାରୀ ସୂତ୍ରରୁ ପ୍ରକାଶ ଯେ, ଦେଶରେ ମହାମାରୀର ସୁଧାରକୁ ଦୃଷ୍ଟିରେ ରଖି ସ୍ୱାସ୍ଥ୍ୟ ମନ୍ତ୍ରଣାଳୟ ଏହି ଅଡିଓ କ୍ଲିପ୍‌ଗୁଡ଼ିକୁ ହଟାଇବାକୁ ଚିନ୍ତା କରୁଥିବାବେଳେ ମହାମାରୀର ସୁରକ୍ଷା ବିଷୟରେ ଜନସାଧାରଣଙ୍କ ନିକଟରେ ସଚେତନତା ସୃଷ୍ଟି କରିବା ପାଇଁ ଅନ୍ୟାନ୍ୟ ପଦକ୍ଷେପ ଜାରି ରହିବ।

କେନ୍ଦ୍ର ସ୍ୱାସ୍ଥ୍ୟ ମନ୍ତ୍ରଣାଳୟରୁ ପ୍ରାପ୍ତ ନିର୍ଦ୍ଦେଶନାମା ପରେ, ଟେଲିକମ୍ ସେବା ପ୍ରଦାନକାରୀଙ୍କୁ କୋଭିଡ୍-୧୯ ସମ୍ବନ୍ଧୀୟ ଘୋଷଣା ଏବଂ କଲ୍ ପୂର୍ବରୁ 'କଲର୍ ଟ୍ୟୁନ୍' ଲାଗୁ କରିବାକୁ DoT ଦ୍ୱାରା ନିର୍ଦ୍ଦେଶନାମା ଜାରି କରାଯାଇଛି।

ଲୋକମାନଙ୍କ ମଧ୍ୟରେ ସଚେତନତା ସୃଷ୍ଟି କରିବା ଏବଂ ମହାମାରୀ ସମୟରେ ଗ୍ରହଣ କରାଯିବାକୁ ଥିବା ସତର୍କତା ଏବଂ ଟୀକାକରଣ ବିଷୟରେ ସେମାନଙ୍କୁ ସୂଚନା ଦେବା ପାଇଁ ଟେଲିକମ୍ ସେବା ପ୍ରଦାନକାରୀ (TSPs) କରୋନା ଭାଇରସ୍ ସମ୍ବନ୍ଧୀୟ ଘୋଷଣା ଏବଂ କଲର୍ ଟ୍ୟୁନ୍ ବଜାଇଥାଆନ୍ତି।

ପ୍ରାୟ ୨୧ ମାସ ବିତିଯିବା ପରେ, ଏହି ଘୋଷଣାଗୁଡିକ ନାଗରିକଙ୍କ ମଧ୍ୟରେ ସଚେତନତା ସୃଷ୍ଟି କରିବାର ଉଦ୍ଦେଶ୍ୟକୁ ପୂରଣ କରିଛି ଏବଂ ବର୍ତ୍ତମାନ ଏହାର କୌଣସି ପ୍ରାସଙ୍ଗିକତା ନାହିଁ ବୋଲି DoT ସ୍ୱାସ୍ଥ୍ୟ ମନ୍ତ୍ରଣାଳୟକୁ ଏକ ଆବେଦନ ପତ୍ରରେ ଦର୍ଶାଇଛି। ଚିଠିରେ କୁହାଯାଇଛି ଯେ “ନେଟ୍‌ୱାର୍କରେଚ୍ ଚାଲୁଥିବା ମେସେଜିଂ ଫଳରେ ଜରୁରୀକାଳୀନ ପରିସ୍ଥିତିରେ ଗୁରୁତ୍ୱପୂର୍ଣ୍ଣ କଲ୍‌ର ହସ୍ତକ୍ଷେପ ଏବଂ ବିଳମ୍ବ ହେବାର ଆଶଙ୍କା ରହୁଛି।”