ଇଣ୍ଡିଆନ୍ ପ୍ରିମିୟର ଲିଗ୍ (ଆଇପିଏଲ୍) ଦୀର୍ଘ ଦିନ ଧରି ଚାଲି ଆସୁଥିବା 'ଭଦ୍ରଲୋକଙ୍କ ଖେଳ'କୁ ବଲିଉଡ୍ ତାରକାଙ୍କ ସହିତ ଏକ ରୋମାଞ୍ଚକର ତିନି ଘଣ୍ଟିଆ ଫଟାଫଟ୍ କ୍ରିକେଟରେ ପରିଣତ କରି ଦେଶର କ୍ରିକେଟ୍ ଲିଗ୍କୁ ପୁନଃ ସ୍ଥାପିତ କରିଥିଲା।
ଏହା ଏକ ନୂଆ ବଜାର ସୃଷ୍ଟି କଲା ଯାହାକି 'କ୍ରିକେଟ୍ଟେନ୍ମେଣ୍ଟ୍' ନାମରେ ଜଣାଶୁଣା, ଯେଉଁଠାରେ କ୍ରିକେଟ୍ ଖେଳାଯାଏ ଏବଂ ଅନ୍ୟ ସମସ୍ତ କ୍ରିକେଟ୍ ଖେଳ ଠାରୁ ସମ୍ପୂର୍ଣ୍ଣ ଭିନ୍ନ ଉପାୟରେ ଉପଭୋଗ କରାଯାଏ। ଏହା ସେହି ଦର୍ଶକଙ୍କ ଚାହିଦାକୁ ଆଲୋକିତ କରିଥିଲା ଯେଉଁମାନେ ପୂର୍ବରୁ ଖେଳର ପାରମ୍ପରିକ ଫର୍ମାଟକୁ ଅଣଦେଖା କରିଥିଲେ ବା ପ୍ରତ୍ୟାଖ୍ୟାନ କରିଥିଲେ।
ଅଧିକ ପଢ଼ନ୍ତୁ: ୭ ବର୍ଷ ପୂର୍ବେ ସବୁଠୁ ବଡ଼ ପରାଜୟର ସାମ୍ନା କରିଥିଲା ଏହି ଟିମ୍, ଏପର୍ଯ୍ୟନ୍ତ ବି ଭାଙ୍ଗିନି ରେକର୍ଡ
ଏକ ବିରାଟ ଏବଂ ତତ୍କାଳ କ୍ରୀଡା ସଫଳତା:
Also Read
ଭାରତର ଦଶଟି ସହରର ପ୍ରତିନିଧିତ୍ୱ କରୁଥିବା ଦଶଟି ଦଳ ଆଇପିଏଲ୍ ଲିଗ୍ରେ ଅଂଶଗ୍ରହଣ କରନ୍ତି। କ୍ରୀଡ଼ା ପ୍ରଶଂସକମାନେ ମଧ୍ୟାନ୍ତର ସମୟରେ ବଲିଉଡ୍ ସଙ୍ଗୀତ ଏବଂ ଚିୟରଲିଡର୍ସଙ୍କ ମନୋରଂଜନର ଆନନ୍ଦ ନେଉଥିବା ବେଳେ ବିଶ୍ୱର କେତେକ ଶ୍ରେଷ୍ଠ କ୍ରିକେଟ୍ ଖେଳାଳିଙ୍କୁ ଦେଖିବାର ସୁଯୋଗ ପାଇଥାନ୍ତି।
ଭାରତୀୟଙ୍କ ପାଇଁ କ୍ରିକେଟ୍ କେବଳ ଏକ ଖେଳ ନୁହେଁ ଏହା ଏକ ଧର୍ମ। ଭାରତର ଅଗ୍ରଣୀ ଖେଳ ଭାବରେ ଏହାର ସାରା ଦେଶରେ ଏକ ବଡ଼ ପ୍ରଶଂସକ ଅଛନ୍ତି। ଏହା ମଧ୍ୟ ଭାରତରେ ସର୍ବାଧିକ ଆୟ କରୁଥିବା ଖେଳ । ତାରକା ଖେଳାଳିମାନେ ସାରା ବିଶ୍ୱରେ କ୍ରିକେଟ୍ ରାଜସ୍ୱର ୬୦% ଉପାର୍ଜନ କରନ୍ତି।
୨୦୦୮ର ଉଦ୍ଘାଟନୀ ସିଜନରେ ୨୦୦ ମିଲିୟନ୍ ଭାରତୀୟ ଏବଂ ୧୦ ମିଲିୟନ ବିଦେଶୀ ଦର୍ଶକ ଟିଭିରେ ଦେଖିଥିଲେ, ଯାହା ପୂର୍ବର ଫୁଟବଲର ଇଂରାଜୀ ପ୍ରିମିୟର ଲିଗ୍ରେ ଯୋଗ ଦେଇଥିବା ୧୫୦ ମିଲିୟନ ଦର୍ଶକଙ୍କ ରେକର୍ଡକୁ ଅତିକ୍ରମ କରିଥିଲା। ଦୁଇଟି ସିଜନ୍ ମଧ୍ୟରେ ଆଇପିଏଲ୍ ବିଶ୍ୱର ଷଷ୍ଠ ବୃହତ୍ତମ କ୍ରୀଡା ଲିଗ୍ ହୋଇଯାଇଥିଲା।
ଭାରତୀୟ କ୍ରିକେଟ୍ର ଲାଲ ସାଗର:
ଭାରତରେ ଖେଳାଯାଇଥିବା ସମସ୍ତ କ୍ରିକେଟ୍ ମ୍ୟାଚ୍ ନିୟନ୍ତ୍ରଣ କରୁଥିବା ବୋର୍ଡ ଅଫ୍ କଣ୍ଟ୍ରୋଲ୍ ଫର୍ ଇଣ୍ଡିଆ (ବିସିସିଆଇ) ହେଉଛି ଏକ ଗଭର୍ଣ୍ଣିଙ୍ଗ୍ ବଡି। ୨୦୦୮ ସୁଦ୍ଧା ବିସିସିଆଇ ପ୍ରତିଯୋଗିତାର ଏକ ଲାଲ୍ ସମୁଦ୍ରରେ ସ୍ନାନ କରୁଥିଲା। ଏକଚାଟିଆ ଶକ୍ତି ଥିଲା, ଏକ ଲାଭଜନକ ଶିଳ୍ପରେ କାମ କରୁଥିଲା ଏବଂ ଏହା ଭାରତର ସବୁଠାରୁ ଧନୀ କ୍ରୀଡା ସଂସ୍ଥା ଥିଲା। ଏହିପରି, ବିସିସିଆଇର ଏହାର କାର୍ଯ୍ୟ ପ୍ରଣାଳୀକୁ ପରିବର୍ତ୍ତନ କିମ୍ବା ନବୀକରଣ କରିବାକୁ ସାମାନ୍ୟ ଉତ୍ସାହ ନଥିଲା।
ଏହି ପରିସ୍ଥିତିରେ ଅନେକ ସଂସ୍ଥା ସେମାନେ ଯାହା କରିବାକୁ ସହଜ ତାହା ଉପରେ ଧ୍ୟାନ ଦିଅନ୍ତି। ସ୍ଥିତିରେ ସନ୍ତୁଷ୍ଟ ଏବଂ ପ୍ରତିଯୋଗିତାକୁ ଦୂର କରିବା ପାଇଁ ସୁସଜ୍ଜିତ, ସେମାନେ ସେ ପର୍ଯ୍ୟନ୍ତ କିଛି ନୂଆ କରିବାକୁ ଚେଷ୍ଟା କରନ୍ତି ନାହିଁ ଯେପର୍ଯ୍ୟନ୍ତ ବହୁ ବିଳମ୍ବ ନ ହୋଇଛି।
କ୍ରିକେଟ୍ ପ୍ରଶଂସକଙ୍କ ପାଇଁ ନୂତନ ମୂଲ୍ୟ ସୃଷ୍ଟି କରିବା ପରିବର୍ତ୍ତେ କ୍ରିକେଟ୍ ମ୍ୟାଚ୍ ସଂଖ୍ୟା ବୃଦ୍ଧି ଉପରେ ବିସିସିଆଇ ଧ୍ୟାନ ଦେଇଥିଲା। ଦର୍ଶକଙ୍କ ଅପେକ୍ଷା ଖେଳାଳିଙ୍କ ପାଇଁ ଏହି ଲିଗ୍ ଅଧିକ ସ୍ଥାପିତ ହୋଇଥିବା ପରି ମନେ ହେଉଥିଲା ଏବଂ ବ୍ୟାପକ ଦୃଷ୍ଟି ଆକର୍ଷଣ କରିବାରେ ବିଫଳ ହୋଇଥିଲା।
ଘରୋଇ ଚାମ୍ପିୟନଶିପ୍ ଅପେକ୍ଷା ଜାତୀୟ ଦଳ ଦ୍ୱାରା ଖେଳାଯାଇଥିବା ଅନ୍ତର୍ଜାତୀୟ କ୍ରିକେଟ୍ ମ୍ୟାଚ୍ ପ୍ରତି ଭାରତୀୟମାନେ ଅଧିକ ଆଗ୍ରହୀ ଥିଲେ ଏହା ଆଶ୍ଚର୍ଯ୍ୟଜନକ ନୁହେଁ। ଏହା ଛଡା ବିସିସିଆଇ ବୃତ୍ତିଗତ ଭାବରେ ଏବଂ ଖେଳର ମଙ୍ଗଳ ପାଇଁ ଚାଲୁହୋଇ ନଥିବା - ଭିତ୍ତିଭୂମିରେ ଉନ୍ନତି ଆଣିବା କିମ୍ବା ସ୍ଥାନୀୟ କ୍ରିକେଟ୍ ପ୍ରତିଭାକୁ ସମର୍ଥନ କରିବା ପାଇଁ ରାଜସ୍ୱ କେବେ ବି କମ ହୋଇ ନ ଥିଲା। ଏହିପରି, ଦୁଇଟି ରଣନୀତିକ ଗୋଷ୍ଠୀ ମଧ୍ୟରେ ଏକ ବିରାଟ ବ୍ୟବଧାନ ଖୋଲିଗଲା: ଜାତୀୟ ଟିମ୍ ଏବଂ ସ୍ଥାନୀୟ ଟିମ୍।
ଘରୋଇ କ୍ରିକେଟ୍ ଲିଗ୍ର କୌଶଳ:
ଘରୋଇ କ୍ରିକେଟ୍ ଲିଗ୍ର ସ୍ଥିତି ରଣନୀତି କାନଭାସ୍ ଆମକୁ ଭାରତୀୟ କ୍ରିକେଟ୍ର ଲାଲ ସାଗର ଦୃଶ୍ୟକୁ ବୁଝିବାରେ ସାହାଯ୍ୟ କରେ। ଏହି ସମୟରେ ଘରୋଇ କ୍ରିକେଟ୍ ଲିଗ୍ ସ୍ଥାନୀୟ ଏବଂ କ୍ଷେତ୍ରୀୟ କ୍ରିକେଟ୍ ଆସୋସିଏସନ୍ ମଧ୍ୟରେ ଟେଷ୍ଟ (ପାଞ୍ଚ ଦିବସୀୟ) କିମ୍ବା ୱାଣ୍ଡେ (ଏକ ଦିବସୀୟ) ଫର୍ମାଟ୍ରେ ଖେଳାଯାଇଥିଲା।
ପ୍ରତିଯୋଗୀତାରେ ଖେଳାଳୀଙ୍କୁ ଜାତୀୟ ସୀମା ମଧ୍ୟରେ ସୀମିତ ରଖିବା ଏବଂ ଖେଳାଳୀ ଏବଂ ଦର୍ଶକଙ୍କୁ ଖେଳ ସମୟ ଏବଂ ଦୃଢତାର ବିନିଯୋଗ କରିବାକୁ ଆହାନ କରିବା ସାମିଲ୍ ଥାଏ।
ଅଧିକ ପଢ଼ନ୍ତୁ: କାହିଁକି ହେଲେ କ୍ୟାପ୍ଟେନ୍.. ମୁହଁ ଖୋଲିଲେ ପାଣ୍ତ୍ୟା..ରୋହିତଙ୍କୁ ନେଇ ଦେଲେ ବଡ଼ ବୟାନ
ଟ୍ୱେଣ୍ଟି ୨୦ କ୍ରିକେଟ୍:
ଇଂଲଣ୍ଡରେ, ୨୦୦୩ରେ, କ୍ରିକେଟ୍ରେ ଏକ ନୂତନ ଫର୍ମାଟ୍ ପ୍ରବର୍ତ୍ତିତ ହୋଇଥିଲା, ଯାହା ଦର୍ଶକଙ୍କୁ ଦୀର୍ଘ, ପାରମ୍ପରିକ ରୂପ ପାଇଁ ଏକ ଦ୍ରୁତ ଗତିର ବିକଳ୍ପ ଯୋଗାଇଥିଲା। ଟ୍ୱେଣ୍ଟି ୨୦ କ୍ରିକେଟ୍ ହେଉଛି ଅଧିକ ଟିଭି ଅନୁକୂଳ ସଂସ୍କରଣ, ଯାହା ପ୍ରତି ମ୍ୟାଚ୍ ପ୍ରତି ତିନି ଘଣ୍ଟା ଧରି ଚାଲିଥାଏ। ଟେଷ୍ଟ ଏବଂ ଦିନିକିଆ କ୍ରିକେଟ୍ ବିପରୀତ, ଟ୍ୱେଣ୍ଟି ୨୦ ଏକ ଦ୍ରୁତ, ଅଧିକ ଆକ୍ରମଣାତ୍ମକ ଖେଳ।
ପ୍ରତ୍ୟେକ ଟିମ୍କୁ ରନ୍ ସ୍କୋର କରିବାକୁ କେବଳ କୋଡ଼ିଏ ଓଭର (୧୨୦ ବଲ୍) ଦିଆଯାଏ। ଆରମ୍ଭରେ ଏହା କ୍ରିକେଟ୍ର ପରମ୍ପରା ଏବଂ ଶୈଳୀକୁ ନଷ୍ଟ କରିଥିବାରୁ ପାରମ୍ପରିକ କ୍ରିକେଟ୍ ପ୍ରଶଂସକମାନେ ଏହାକୁ ପ୍ରତ୍ୟାଖ୍ୟାନ କରିଥିଲେ, ଟ୍ୱେଣ୍ଟି ୨୦ ବର୍ତ୍ତମାନ ବହୁ ଲୋକପ୍ରିୟ - ୭୬% କ୍ରିକେଟ୍ ଦର୍ଶକ ଟେଷ୍ଟ୍ ଏବଂ ଦିନିକିଆ କ୍ରିକେଟ୍ ପସନ୍ଦ କରନ୍ତି। ଏହା ହେଉଛି ଖେଳର ସେହି ଫର୍ମାଟ୍ ଯାହାକୁ ଆଇପିଏଲ୍ ପାଇଁ ବିସିସିଆଇ ଗ୍ରହଣ କରିଥିଲା।