Vistara Last Flight: ଆଜି ଶେଷ ହେଲା ମିଶ୍ରଣ ପ୍ରକ୍ରିୟା; ଆଉ ଉଡ଼ିବ ନାହିଁ ଭିସ୍ତାରା ବିମାନ

ମଙ୍ଗଳବାର ଠାରୁ ଭିସ୍ତାରା ବିମାନ ଏୟାର ଇଣ୍ଡିଆ ନାଁରେ ଉଡ଼ିବ। ଏହି ପରିବର୍ତ୍ତନ ସହିତ ଭାରତୀୟ ବିମାନ ଚଳାଚଳ କ୍ଷେତ୍ରରେ ଫୁଲ୍ ସର୍ଭିସ୍ ଏୟାର୍‌ଲାଇନ୍‌ରେ ବିମାନ ସଂଖ୍ୟା ଗୋଟିଏକୁ ହ୍ରାସ ପାଇବ।

ଆଜି ଶେଷ ହେଲା ମିଶ୍ରଣ ପ୍ରକ୍ରିୟା; ଆଉ ଉଡ଼ିବ ନାହିଁ ଭିସ୍ତାରା ବିମାନ

ଏୟାର ଇଣ୍ଡିଆ ଗ୍ରୁପ୍ ସହିତ ଭିସ୍ତାରାର ମିଶ୍ରଣ ପ୍ରକ୍ରିୟା ସୋମବାର ଶେଷ ହେବ। ମଙ୍ଗଳବାର ଠାରୁ ଭିସ୍ତାରା ବିମାନ ଏୟାର ଇଣ୍ଡିଆ ନାଁରେ ଉଡ଼ିବ। ଏହି ପରିବର୍ତ୍ତନ ସହିତ ଭାରତୀୟ ବିମାନ ଚଳାଚଳ କ୍ଷେତ୍ରରେ ଫୁଲ୍ ସର୍ଭିସ୍ ଏୟାର୍‌ଲାଇନ୍‌ରେ ବିମାନ ସଂଖ୍ୟା ଗୋଟିଏକୁ ହ୍ରାସ ପାଇବ।

ପ୍ରାୟ ୧୭ ବର୍ଷ ପୂର୍ବେ ଦେଶରେ ଫୁଲ୍ ସର୍ଭିସ୍ ଏୟାର୍‌ଲାଇନ୍‌ ସଂଖ୍ୟା ପାଞ୍ଚ ଥିଲା। ବର୍ତ୍ତମାନ ଏହି ସଂଖ୍ୟା କମି କେବଳ ଗୋଟିଏ ରହିଯାଇଛି।

ଏହା ସହ ପଢ଼ନ୍ତୁ: CJI Sanjiv Khanna: ଦିନେ ତୃତୀୟ ଶ୍ରେଣୀର ଓକିଲ ଥିଲେ ସଞ୍ଜୀବ ଖାନ୍ନା !

୨୫.୧ ପ୍ରତିଶତ ଅଂଶଧନ:

ଏୟାର ଇଣ୍ଡିଆ ସହିତ ମିଶ୍ରଣ ପରେ ଭିସ୍ତାରାର ୪୯ ପ୍ରତିଶତ ଅଂଶଧନ ଥିବା ସିଙ୍ଗାପୁର ଏୟାରଲାଇନ୍ସ ବର୍ତ୍ତମାନ ଦେଶର ଏକମାତ୍ର ବଞ୍ଚିଥିବା ଫୁଲ୍ ସର୍ଭିସ୍ ଏୟାର୍‌ଲାଇନ୍‌ ଏୟାର ଇଣ୍ଡିଆର ୨୫.୧ ପ୍ରତିଶତ ଅଂଶଧନ ପାଇବ।

ଭିସ୍ତାରର ଉତ୍ଥାନ:

୨୦୧୨ରେ, ପ୍ରଧାନମନ୍ତ୍ରୀ ମନମୋହନ ସିଂହଙ୍କ ନେତୃତ୍ୱରେ ୟୁପିଏ ସରକାର ଘରୋଇ ବିମାନ ସେବାରେ ୪୯ ପ୍ରତିଶତ ଅଂଶଧନ କିଣିବାକୁ ବିଦେଶୀ ବିମାନ କମ୍ପାନୀକୁ ଅନୁମତି ଦେଇଥିଲେ। ଏହା ପରେ, ପ୍ରଥମ ଥର ପାଇଁ, ବର୍ତ୍ତମାନ ବନ୍ଦ ହୋଇଥିନା ଜେଟ୍‌ ଏୟାରୱେଜ୍‌କୁ ଗଲ୍ଫ ଏୟାରଲାଇନ୍ସ ଏତିହାଦରୁ ୨୪ ପ୍ରତିଶତ ଅଂଶଧନ ମିଳିଛି।

ସେହି ସମୟ ମଧ୍ୟରେ ଟାଟା ଗ୍ରୁପ୍‌ର ନେତୃତ୍ୱରେ ଏୟାରଏସିଆ ଇଣ୍ଡିଆ ଏବଂ ଭିସ୍ତାରା ଉଭା ହୋଇଥିଲା। ବିଗତ ୧୦ ବର୍ଷ ମଧ୍ୟରେ କାର୍ଯ୍ୟ ଆରମ୍ଭ କରିଥିବା ଭିସ୍ତାରା ହେଉଛି ଏକମାତ୍ର ପୂର୍ଣ୍ଣ-ସେବା ବାହକ।

ସର୍ଭିସ୍ ଏୟାର୍‌ଲାଇନ୍:

୨୦୦୭ରେ ଏୟାର ଇଣ୍ଡିଆ ସହିତ ଫୁଲ୍ ସର୍ଭିସ୍ କ୍ୟାରିଅର୍ (FSC) ଇଣ୍ଡିଆନ୍ ଏୟାରଲାଇନ୍ସର ମିଶ୍ରଣ ପରେ ଅତି କମ୍‌ରେ ପାଞ୍ଚଟି FSC ଭାରତୀୟ ଆକାଶରେ ଉଡୁଥିଲା। ବର୍ତ୍ତମାନ ଭିସ୍ତାରାର ଏୟାର ଇଣ୍ଡିଆ ସହିତ ମିଶ୍ରଣ ହେବା ସହିତ ଦେଶରେ ପୂର୍ଣ୍ଣ ସେବା ବିମାନର ସଂଖ୍ୟା କେବଳ ଗୋଟିଏ ହୋଇଛି।

ବିଦେଶୀ ମାଲିକାନା ବାଲା ଭାରତୀୟ ବିମାନ ଚଳାଚଳ କମ୍ପାନୀଗୁଡିକ ବିଷୟରେ କଥାବାର୍ତ୍ତା କରି ଜେଟ୍ ଏୟାରୱେଜ୍ ପ୍ରଥମେ ବାଜି ମାରିଥିଲା ​​ଯେଉଁଥିରେ ଆବୁଧାବିର ଏତିହାଦ୍ ଏୟାରୱେଜ୍ ୨୪ ପ୍ରତିଶତ ଅଂଶଧନ କିଣିଥିଲା।

ଏହା ପରେ, ଏୟାରଏସିଆ ଇଣ୍ଡିଆର ୪୯ ପ୍ରତିଶତ ଅଂଶ ମାଲେଶିଆର ଏୟାରଏସିଆ ପାଖରେ ଏବଂ ଅବଶିଷ୍ଟ ଅଂଶ ଟାଟା ପାଖରେ ଅଛି। ଏହା ପରେ ଭିସ୍ତାରା - ଯେଉଁଥିରେ ସିଙ୍ଗାପୁର ଏୟାରଲାଇନ୍ସର ୪୯ ପ୍ରତିଶତ ଅଂଶ ଏବଂ ଟାଟା ଗ୍ରୁପ୍‌ ପାଖରେ ୫୧ ପ୍ରତିଶତ ଅଂଶଧନ ଅଛି।

ବର୍ଷ ବିତିବା ସହିତ କିଙ୍ଗ୍‌ଫିସର୍‌ ଏବଂ ଏୟାର ସାହାରା ବିମାନ ବଜାରରୁ ଅଦୃଶ୍ୟ ହୋଇଗଲା। ଭିସ୍ତାରା ପ୍ରଥମେ ଜାନୁଆରୀ ୨୦୧୫ରେ ଆକାଶରେ ଉଡିଲା। ୨୦୧୨ରେ କିଙ୍ଗ୍‌ଫିସ୍‌ର ବନ୍ଦ ହୋଇଯାଇଥିବାବେଳେ ଜେଟ୍‌ ଏୟାର୍‌ୱେଜ୍‌ ଦ୍ୱାରା କିଣାଯାଇଥିବା ଏବଂ ଜେଟ୍‌ଲାଇଟ୍‌ ନାଁରେ ନାମିତ ଏୟାର ସାହାରା ୨୦୧୯ରେ ଜେଟ୍‌ ଏୟାରୱେଜ ସହିତ ଡୁବିଗଲା।

୨୫ ବର୍ଷ ଉଡ଼ିବା ପରେ ଆର୍ଥିକ ସଙ୍କଟ କାରଣରୁ ଏପ୍ରିଲ ୨୦୧୯ରେ ପୂର୍ଣ୍ଣ ସେବା ବିମାନ ଜେଟ୍‌ ଏୟାରୱେଜ୍ ସ୍ଥାପିତ ହୋଇଥିଲା, ବର୍ତ୍ତମାନ ଏହାକୁ ସମ୍ପୂର୍ଣ୍ଣ ବନ୍ଦ କରିବା ପାଇଁ ପ୍ରସ୍ତୁତି ଚାଲିଛି। ଏହିପରି ଭାବରେ, ନଭେମ୍ବର ୧୨ରୁ ଭିସ୍ତାରାର ମିଶ୍ରଣ ପରେ ଏୟାର ଇଣ୍ଡିଆ ଦେଶର ଏକମାତ୍ର ପୂର୍ଣ୍ଣ ସେବା ବିମାନ ସେବା ହୋଇ ରହିବ।

ଫୁଲ୍ ସର୍ଭିସ୍ ଓ ବଜେଟ୍ ଏୟାର୍‌ଲାଇନ୍‌ରେ ପାର୍ଥକ୍ୟ:

ବିମାନ ଚଳାଚଳ ବୃଦ୍ଧି ଏବଂ ଯାତ୍ରା ଢାଞ୍ଚା ବଦଳିବା ସହିତ ଅନେକ ସ୍ୱଳ୍ପ ମୂଲ୍ୟର ବିମାନ କମ୍ପାନୀ ସମଗ୍ର ବିଶ୍ୱରେ ଆକାଶ ଉପରେ ପ୍ରାଧାନ୍ୟ ବିସ୍ତାର କରୁଛନ୍ତି ଏବଂ ଏଥିରେ ଭାରତର ଫ୍ଲାଗ୍‌ସିପ୍ ଏୟାର୍‌ଲାଇନ୍ସ ଇଣ୍ଡିଗୋ ଅନ୍ତର୍ଭୁକ୍ତ। ଜଣେ ବରିଷ୍ଠ ବିମାନ କାର୍ଯ୍ୟନିର୍ବାହୀ ଅଧିକାରୀଙ୍କ କହିବାନୁସାରେ, ଏକ ଫୁଲ୍ ସର୍ଭିସ୍ ଏବଂ କମ୍ ମୂଲ୍ୟର ବିମାନ ସେବା ମଧ୍ୟରେ ପ୍ରଭେଦ କିଛି ମାତ୍ରାରେ ଅସ୍ପଷ୍ଟ।

ଉଦାହରଣ ସ୍ୱରୂପ, କେତେକ ବଜେଟ୍ ଏୟାରଲାଇନ୍ସ ବିଜ୍‌ନେସ୍ ସିଟ୍ ମଧ୍ୟ ପ୍ରଦାନ କରନ୍ତି। ଅନ୍ୟାନ୍ୟ କଥା ସହିତ, ଯାତ୍ରୀମାନଙ୍କୁ ଯାତ୍ରା ସମୟରେ ଅଧିକ ଆରାମ ପ୍ରଦାନ କରିବାକୁ FSC ଚେଷ୍ଟା କରେ ଏବଂ ଭୋଜନ ସମେତ ଅନ୍ୟାନ୍ୟ ସେବା ଟିକେଟ୍ ମୂଲ୍ୟରେ ସାମିଲ୍ ଅଛି।

ଅନ୍ୟପକ୍ଷରେ ପୂର୍ଣ୍ଣ ସେବା ବିମାନଗୁଡ଼ିକ ବିଭିନ୍ନ ପ୍ରକାରର ବିମାନକୁ ସଂଚାଳନ କରେ ଏବଂ ବ୍ୟାପକ ଭାବରେ କହିବାକୁ ଗଲେ, ଏହି ବିମାନ ସେବାଗୁଡ଼ିକ ସାମଗ୍ରିକ ନେଟ୍‌ୱାର୍କ ଲାଭ ଉପରେ ଅଧିକ ଧ୍ୟାନ ଦିଏ।

ଏହା ଛଡା ସ୍ୱଳ୍ପ ମୂଲ୍ୟର ବିମାନ ସେବାଗୁଡିକ ସେମାନଙ୍କର ମାର୍ଗ-ନିର୍ଦ୍ଦିଷ୍ଟ ଲାଭକୁ ଟିକେଟ୍ ବ୍ୟତୀତ ଅତିରିକ୍ତ ରାଜସ୍ୱ ଉପରେ ଧ୍ୟାନ ଦିଅନ୍ତି। ସେମାନେ ପ୍ରାୟତଃ ସମାନ ପ୍ରକାରର ବିମାନ ଚଳାନ୍ତି, ଯାହା ଦ୍ୱାରା ସେମାନେ ଟଙ୍କା ଉପରେ ନିୟନ୍ତ୍ରଣ ବଜାୟ ରଖିପାରିବେ।

ଏହା ସହ ପଢ଼ନ୍ତୁ: ଫୋନ୍‌ରେ ସ୍ୱାମୀ-ସ୍ତ୍ରୀଙ୍କର ଚାଲିଥିଲା ଝଗଡ଼ା! ଚାହୁଁ ଚାହୁଁ ରେଳବାଇର ଚାଲିଗଲା ୩ କୋଟି