Advertisment

Fifth Generation Aircraft: ଶତ୍ରୁ ଦେଶମାନଙ୍କର ଉଡ଼ିଯିବ ନିଦ... ଭାରତ ଓ ଫ୍ରାନ୍ସ ମଧ୍ୟରେ ହେଉଛି…

ଭାରତ ସ୍ୱଦେଶୀ ଯୁଦ୍ଧବିମାନ ଇଞ୍ଜିନ ନିର୍ମାଣରେ ଆତ୍ମନିର୍ଭରଶୀଳତା ଆଡ଼କୁ ଅଗ୍ରସର ହେଉଛି। ପ୍ରତିରକ୍ଷା ମନ୍ତ୍ରାଳୟ ଫ୍ରାନ୍ସର କମ୍ପାନୀ ସାଫରାନ ସହ ମିଶି ପଞ୍ଚମ ପିଢ଼ିର ଯୁଦ୍ଧବିମାନ ପାଇଁ ଭାରତରେ ହିଁ ଇଞ୍ଜିନ ବିକାଶ କରିବାକୁ ଯୋଜନା କରୁଛି।

Engine

Engine

Advertisment

ଭାରତ ସ୍ୱଦେଶୀ ଯୁଦ୍ଧବିମାନ ସହିତ ସେମାନଙ୍କ ପାଇଁ ଇଞ୍ଜିନ ନିର୍ମାଣରେ ମଧ୍ୟ ପାଦ ଆଗକୁ ବଢ଼ାଉଛି। ଭାରତରେ ନିର୍ମାଣ ହେବାକୁଥିବା ପଞ୍ଚମ ପିଢ଼ିର ସ୍ୱଦେଶୀ ଯୁଦ୍ଧବିମାନ ପାଇଁ ଫ୍ରାନ୍ସର କମ୍ପାନୀ ସାଫରାନ ସହ ମିଶି ଭାରତରେ ହିଁ ଇଞ୍ଜିନ ବିକାଶ କରାଯିବ। ଏହା ଏକ ସହ-ବିକାଶ (କୋ-ଡିଭେଲପମେଣ୍ଟ) ହେବ ଏବଂ ଇଞ୍ଜିନଗୁଡ଼ିକ ଭାରତରେ ହିଁ ନିର୍ମିତ ହେବ। ଏଥିପାଇଁ ଶୀଘ୍ର ଏକ ଚୁକ୍ତି ସ୍ୱାକ୍ଷରିତ ହୋଇପାରେ ଏବଂ ପ୍ରତିରକ୍ଷା ମନ୍ତ୍ରାଳୟରେ ଏହାର ଡ୍ରାଫ୍ଟ ପ୍ରସ୍ତୁତ ହେଉଛି।

Advertisment

କିଛି ଦିନ ପୂର୍ବେ ପ୍ରତିରକ୍ଷା ମନ୍ତ୍ରୀ ରାଜନାଥ ସିଂହ କହିଥିଲେ, “ଆଜି ଆମେ ପଞ୍ଚମ ପିଢ଼ିର ଯୁଦ୍ଧବିମାନ ନିର୍ମାଣ ଦିଗରେ ଆଗକୁ ବଢ଼ିଛୁ। ଆମେ ବିମାନର ଇଞ୍ଜିନ ମଧ୍ୟ ଭାରତରେ ନିର୍ମାଣ କରିବା ଦିଗରେ ଅଗ୍ରସର ହୋଇଛୁ। ଆମେ ଫ୍ରେଞ୍ଚ କମ୍ପାନୀ ସାଫରାନ ସହ ଭାରତରେ ଇଞ୍ଜିନ ନିର୍ମାଣର କାମ ଆରମ୍ଭ କରିବାକୁ ଯାଉଛୁ।” ଫ୍ରାନ୍ସ ସହ ମିଶି ଭାରତ AMCA (ଆଡଭାନ୍ସଡ଼ ମିଡିୟମ କମ୍ବାଟ ଏୟାରକ୍ରାଫ୍ଟ) ପାଇଁ ଇଞ୍ଜିନ ନିର୍ମାଣ କରିବ। ଏହା AMCA ମାର୍କ-୨ ହେବ, କାରଣ AMCA ମାର୍କ-୧ ଉପରେ ପୂର୍ବରୁ କାମ ଆରମ୍ଭ ହୋଇସାରିଛି।

ତେଜସ-ମାର୍କ ୨ ପାଇଁ ଭାରତରେ ମ୍ୟାନୁଫାକ୍ଚରିଂ ଲାଇସେନ୍ସ ଅଧୀନରେ ନିର୍ମିତ ଆମେରିକୀୟ କମ୍ପାନୀର ଇଞ୍ଜିନ AMCA ମାର୍କ-୧ରେ ବ୍ୟବହୃତ ହେବ। AMCA ମାର୍କ-୧ର ପ୍ରାୟ ୨ଟି ସ୍କ୍ୱାଡ୍ରନ ଆମେରିକୀୟ ଇଞ୍ଜିନ ସହିତ ନିର୍ମିତ ହେବ। ଏହି ସମୟ ସୁଦ୍ଧା ଫ୍ରାନ୍ସ ସହ ଭାରତ ମିଶି ନିଜର ଇଞ୍ଜିନ ପ୍ରସ୍ତୁତ କରିନେବ, ଯାହା AMCA ମାର୍କ-୨ରେ ବ୍ୟବହୃତ ହେବ। ସୂତ୍ର ଅନୁସାରେ, ଚୁକ୍ତି ସ୍ୱାକ୍ଷର ହେବା ପରେ ଇଞ୍ଜିନ ବିକାଶରେ ପ୍ରାୟ ୧୦-୧୨ ବର୍ଷ ସମୟ ଲାଗିବ। ସାଫରାନ ଏବଂ ଡିଆରଡିଓ ମିଶି ଏହି ଇଞ୍ଜିନ ବିକାଶ କରିବେ । ଏହା ଅଧିକ ଶକ୍ତିଶାଳୀ ହେବ ଏବଂ AMCA ମାର୍କ-୨ର ଆକାର ମଧ୍ୟ ବଡ଼ ହେବ।

Advertisment

ବର୍ତ୍ତମାନ ତେଜସ ମାର୍କ-୨ ଏବଂ AMCA ମାର୍କ-୧ର ଯେଉଁ ପ୍ରୋଟୋଟାଇପ ନିର୍ମାଣ ହେଉଛି, ସେଗୁଡ଼ିକ ଆମେରିକାର କମ୍ପାନୀର GE-414 ଇଞ୍ଜିନ ଉପରେ ହିଁ ବିକଶିତ ହେଉଛି। ହିନ୍ଦୁସ୍ତାନ ଏରୋନଟିକ୍ସ ଲିମିଟେଡ (HAL) କହିଛି ଯେ ପ୍ରଥମ ତେଜସ ମାର୍କ-୨ ୨୦୨୬ ସୁଦ୍ଧା ତା’ର ପ୍ରଥମ ଉଡ଼ାଣ ପାଇଁ ପ୍ରସ୍ତୁତ ହେବ। ଏହାର ଇଞ୍ଜିନ ପାଇଁ ଆମେରିକାର କମ୍ପାନୀ ଜିଇ (ଜେନେରାଲ ଇଲେକ୍ଟ୍ରିକ) ଏଭିଏସନ ସହ ଚୁକ୍ତି ହୋଇଛି। ଜିଇ ଇଞ୍ଜିନର ପ୍ରାରମ୍ଭିକ ବ୍ୟାଚ ଯୋଗାଇବ ଏବଂ ବାକି ନିର୍ମାଣ ଭାରତରେ ହିଁ ଟେକ୍ନୋଲୋଜି ଟ୍ରାନ୍ସଫର (ମ୍ୟାନୁଫାକ୍ଚରିଂ ଲାଇସେନ୍ସ) ଅଧୀନରେ କରାଯିବ। GE-414 ଇଞ୍ଜିନ ହିଁ ପଞ୍ଚମ ପିଢ଼ିର ଏୟାରକ୍ରାଫ୍ଟ AMCA ମାର୍କ-୧ରେ ବ୍ୟବହୃତ ହେବ।

ଅଧିକ ପଢ଼ନ୍ତୁ: ଛାନିଆ ହେଲା ପାକିସ୍ତାନ, ଆଉ ଚଳିବନି ଆମେରିକାର ଦାଦାଗିରି....ଚର୍ଚ୍ଚାରେ ପ୍ରଧାନମନ୍ତ୍ରୀ ମୋଦି, ଜିନପିଙ୍ଗ ଓ ପୁଟିନଙ୍କ ବନ୍ଧୁତା

Advertisment
India France Defence Procurement Aircraft
ସମ୍ବନ୍ଧୀୟ ପ୍ରବନ୍ଧଗୁଡ଼ିକ
Here are a few more articles:
ପରବର୍ତ୍ତୀ ପ୍ରବନ୍ଧ ପ Read ଼ନ୍ତୁ