Advertisment

International Mother Language Day: ହଜାର ହଜାର ଲୋକଙ୍କୁ ଇଂରାଜୀ ଶିକ୍ଷା ଦେବା ହେଉଛି ସେମାନଙ୍କୁ ଦାସ କରିବା; ମହାତ୍ମା ଗାନ୍ଧି

ମାତୃଭାଷା ଆମକୁ ଜାତୀୟତା ସହିତ ଯୋଡିଥାଏ ଏବଂ ଦେଶପ୍ରେମର ଭାବନାକୁ ମଧ୍ୟ ଜାଗ୍ରତ କରିଥାଏ। ମାତୃଭାଷା ହେଉଛି ଯେକୌଣସି ବ୍ୟକ୍ତିର ଶବ୍ଦ ଏବଂ ଯୋଗାଯୋଗର ଦକ୍ଷତା। ଜଣେ ଦକ୍ଷ ଯୋଗାଯୋଗକାରୀ ନିଜ ମାତୃଭାଷା ପ୍ରତି ଖୁବ ସମ୍ବେଦନଶୀଳ ହୋଇଥାନ୍ତି।

ଅଦ୍ୟତନ ହୋଇଛି
International Mother Language Day 2024

International Mother Language Day 2024

Advertisment

ମାତୃଭାଷା ଆମକୁ ଜାତୀୟତା ସହିତ ଯୋଡିଥାଏ ଏବଂ ଦେଶପ୍ରେମର ଭାବନାକୁ ମଧ୍ୟ ଜାଗ୍ରତ କରିଥାଏ। ମାତୃଭାଷା ହେଉଛି ଯେକୌଣସି ବ୍ୟକ୍ତିର ଶବ୍ଦ ଏବଂ ଯୋଗାଯୋଗର ଦକ୍ଷତା। ଜଣେ ଦକ୍ଷ ଯୋଗାଯୋଗକାରୀ ନିଜ ମାତୃଭାଷା ପ୍ରତି ଖୁବ ସମ୍ବେଦନଶୀଳ ହୋଇଥାନ୍ତି। ମାତୃଭାଷା ହେଉଛି ଜଣେ ବ୍ୟକ୍ତିର ମୂଲ୍ୟବୋଧର ପ୍ରତିଫଳନ। ମାତୃଭାଷା ବିନା ଏକ ଦେଶର ସଂସ୍କୃତିର କଳ୍ପନା କରିହେବ ନାହିଁ। ମାତୃଭାଷା ହେଉଛି ମାନବ ଚେତନାର ଅଭିଲେଖାଗାର ସହିତ ଜନ ଚେତନା ଏବଂ ମାନବିକତାର ବିକାଶ।

Advertisment

ଏନେଇ ମାତୃଭାଷାକୁ ସମ୍ମାନ ଦେବା ନେଇ ୨୧ ଫେବୃଆରୀରେ ସାରା ବିଶ୍ୱରେ 'ଆନ୍ତର୍ଜାତୀୟ ମାତୃଭାଷା ଦିବସ' ପାଳନ କରାଯାଏ। ବିଶ୍ୱରେ ଭାଷାଭିତ୍ତିକ ଏବଂ ସାଂସ୍କୃତିକ ବିବିଧତା ଏବଂ ବହୁଭାଷୀତାକୁ ପ୍ରୋତ୍ସାହିତ କରିବା ସହିତ ମାତୃଭାଷା ବିଷୟରେ ସଚେତନତା ସୃଷ୍ଟି କରିବା ପାଇଁ ଏହି ଦିନ ପାଳନ କରାଯାଏ।

ଅଧିକ ପଢ଼ନ୍ତୁ: ପ୍ରତି ୧୪ ଦିନରେ ବିଲୁପ୍ତ ହେଉଛି ଗୋଟିଏ ଭାଷା; କେମିତି ଲାଗିବ ରୋକ୍

Advertisment

ମାତୃଭାଷା ଜାଣିଥିବା ପିଲା ମେଧାବୀ:

ବିଦେଶରେ ରହୁଥିବା ପିଲାମାନେ ଯଦି ନିଜ ପରିବାର ସହିତ ନିଜ ମାତୃଭାଷା କୁହନ୍ତି ଏବଂ ବାହାରେ ଅନ୍ୟ ଭାଷା କୁହନ୍ତି, ସେମାନେ ଅଧିକ ବୁଦ୍ଧିମାନ ହୋଇଥାନ୍ତି। ଏହି ସୂଚନା ଏକ ଅଧ୍ୟୟନରୁ ପ୍ରାପ୍ତ ହୋଇଛି। ବ୍ରିଟେନ୍‌ର ରିଡିଂ ୟୁନିଭର୍ସିଟିର ଅନୁସନ୍ଧାନକାରୀମାନେ ଜାଣିବାକୁ ପାଇଥିଲେ ଯେ ଯେଉଁ ପିଲାମାନେ ବିଦ୍ୟାଳୟରେ ଏକ ଭାଷା ଏବଂ ପରିବାର ସଦସ୍ୟଙ୍କ ସହିତ ଘରେ ଅନ୍ୟ ଏକ ଭାଷା ବ୍ୟବହାର କରନ୍ତି ସେମାନେ ବୁଦ୍ଧି ପରୀକ୍ଷା(IQ)ରେ ଭଲ ସ୍କୋର କରିଥିଲେ।

ଏହି ଅଧ୍ୟୟନରେ ବ୍ରିଟେନରେ ରହୁଥିବା ସାତରୁ ଏଗାର ବର୍ଷ ବୟସର ୧୯୯୯ ତୁର୍କୀ ପିଲାମାନେ ଜଡିତ ଥିଲେ। ଏହି IQ ପରୀକ୍ଷାରେ, ଦ୍ୱିଭାଷୀ ପିଲାମାନଙ୍କୁ କେବଳ ଇଂରାଜୀ କହୁଥିବା ପିଲାମାନଙ୍କ ସହିତ ତୁଳନା କରାଯାଇଥିଲା।

Advertisment

ଅନେକ ଅଧ୍ୟୟନ ପରେ ଏହା ପ୍ରକାଶ ପାଇଛି ଯେ ପ୍ରାଥମିକ ଶ୍ରେଣୀରେ ପିଲାମାନଙ୍କୁ ମାତୃଭାଷାରେ ଶିକ୍ଷା ଦେବା ଭଲ ଫଳାଫଳ ଦେଇଥାଏ। ଏହିପରି କିଛି ଅଧ୍ୟୟନ ୟୁନେସ୍କୋ ଦ୍ୱାରା ମଧ୍ୟ କରାଯାଇଛି।

ମାତୃଭାଷାକୁ ନେଇ ଗାନ୍ଧୀଙ୍କ ବିଚାର:

ମହାତ୍ମା ଗାନ୍ଧୀ ତାଙ୍କ ଲେଖାରେ ମ୍ୟାକେଲ୍‌ଙ୍କ ଏହି ଚତୁର ଯୋଜନାକୁ ବର୍ଣ୍ଣନା କରିଛନ୍ତି ଏବଂ ଏହି ଘୋଷଣାକୁ "ଦୁର୍ଭାଗ୍ୟଜନକ" ବୋଲି କହିଛନ୍ତି। ଏହା ସତ୍ୟ ଯେ ଗାନ୍ଧିଜୀ ନିଜେ ଜଣେ ପ୍ରଭାବଶାଳୀ ସଂଯୋଜକ ଏବଂ ଇଂରାଜୀ ଭାଷାର ବକ୍ତା ଥିଲେ। ଥରେ ଜଣେ ଇଂରାଜୀ ପଣ୍ଡିତ କହିଥିଲେ ଯେ ଭାରତରେ କେବଳ ଦେଢ ଲୋକ ଇଂରାଜୀ ଜାଣିଥିଲେ - ଜଣେ ଗାନ୍ଧିଜୀ ଏବଂ ଅନ୍ୟ ଅର୍ଦ୍ଧେକ ମିଷ୍ଟର ଜିନ୍ନା। ତେଣୁ ଭାଷା ସମ୍ବନ୍ଧରେ ଗାନ୍ଧିଜୀଙ୍କ ମତ ରାଜନୈତିକ କିମ୍ବା ଭାବପ୍ରବଣ ନୁହେଁ କିନ୍ତୁ ବହୁତ ସନ୍ତୁଳିତ ଏବଂ ଗମ୍ଭୀର ଅଟେ।

ଶିକ୍ଷାର ମାଧ୍ୟମ ବିଷୟରେ ଗାନ୍ଧିଜୀଙ୍କ ମତ ସ୍ପଷ୍ଟ ଥିଲା। ସେ ଇଂରାଜୀ ଭାଷାକୁ ଲଦିଦେବା ଛାତ୍ର ସମାଜ ପ୍ରତି ଏକ ପ୍ରତାରଣାକାରୀ କାର୍ଯ୍ୟ ବୋଲି ବିବେଚନା କରୁଥିଲେ। ସେ ବିଶ୍ୱାସ କରୁଥିଲେ ଯେ ଭାରତରେ ୯୦ ପ୍ରତିଶତ ଲୋକ କେବଳ ଚଉଦ ବର୍ଷ ବୟସ ପର୍ଯ୍ୟନ୍ତ ଅଧ୍ୟୟନ କରନ୍ତି, ତେଣୁ ସର୍ବାଧିକ ଜ୍ଞାନ ମାତୃଭାଷାରେ ରହିବା ଉଚିତ। ୧୯୦୯ ଖ୍ରୀଷ୍ଟାବ୍ଦରେ ସେ "ସ୍ୱରାଜ" ରେ ନିଜର ମତ ରଖିଥିଲେ।

ତାଙ୍କ କହିବାନୁସାରେ, ହଜାର ହଜାର ଲୋକଙ୍କୁ ଇଂରାଜୀ ଶିକ୍ଷା ଦେବା ହେଉଛି ସେମାନଙ୍କୁ ଦାସ କରିବା। ଗାନ୍ଧିଜୀ ବିଦେଶୀ ଗଣମାଧ୍ୟମର କଠୋର ପ୍ରତିଦ୍ୱନ୍ଦ୍ୱୀ ଥିଲେ। ସେ ବିଶ୍ୱାସ କରୁଥିଲେ ଯେ ବିଦେଶୀ ଗଣମାଧ୍ୟମ ପିଲାମାନଙ୍କ ଉପରେ ଅନାବଶ୍ୟକ ଚାପ ପକାଏ, ମନେରଖାଏ ଏବଂ ନକଲ କରିବାର ପ୍ରବୃତ୍ତିକୁ ଉତ୍ସାହିତ କରେ ଏବଂ ସେମାନଙ୍କ ମଧ୍ୟରେ ମୌଳିକତାର ଅଭାବ ସୃଷ୍ଟି କରେ। ଏହା ଦେଶର ପିଲାମାନଙ୍କୁ ନିଜ ଘରେ ହିଁ ବିଦେଶୀ ଭାବେ ପରିଣତ କରେ।

ସେ କହିଥିଲେ ଯେ, “ଯଦି ମୋତେ କିଛି ସମୟ ପାଇଁ ନିରଙ୍କୁଶ କରିଦିଆଯାଏ, ମୁଁ ତୁରନ୍ତ ବିଦେଶୀ ଗଣମାଧ୍ୟମକୁ ବନ୍ଦ କରିଦେବି।”

ଗାନ୍ଧିଜୀଙ୍କ କହିବାନୁସାରେ, ବିଦେଶୀ ମାଧ୍ୟମର ରୋଗକୁ ବିଳମ୍ବ ନ କରି ତୁରନ୍ତ ବନ୍ଦ କରାଯିବା ଉଚିତ। ତାଙ୍କର ମତ ଥିଲା ଯେ ଅନ୍ୟ କୌଣସି ଭାଷା ମାତୃଭାଷାର ସ୍ଥାନ ନେଇପାରିବ ନାହିଁ। ତାଙ୍କ କହିବାନୁସାରେ, ଗାଈର କ୍ଷୀର, ମାଆର କ୍ଷୀର ହୋଇପାରିବ ନାହିଁ।”

ଅଧିକ ପଢ଼ନ୍ତୁ: ଭାଷା କାହିଁକି ମରେ… ନିଜ ମାତୃଭାଷାକୁ ବଞ୍ଚେଇବା ପାଇଁ ଜାଣନ୍ତୁ ୬ଟି ନିୟମ

International Mother Language Day
ସମ୍ବନ୍ଧୀୟ ପ୍ରବନ୍ଧଗୁଡ଼ିକ
Here are a few more articles:
ପରବର୍ତ୍ତୀ ପ୍ରବନ୍ଧ ପ Read ଼ନ୍ତୁ