ଆଜିକାଲି ସ୍କାମ୍ ଏବଂ ଡିଜିଟାଲ ଜାଲିଆତି ବଢିବାରେ ଲାଗିଛି। ଠିକ୍ ଏହି ସମୟରେ ବେଙ୍ଗାଲୁରୁ ବିମାନବନ୍ଦର ନିକଟରେ ଘଟିଥିବା ଏକ ଘଟଣା ଅନ୍ଲାଇନ୍ ଠକେଇର ବିପଦକୁ ଦର୍ଶାଉଛି। ଜଣେ ମହିଳା ପ୍ରକାଶ କରିଛନ୍ତି ଯେ ଲାଉଞ୍ଜ ଆକ୍ସେସ୍ ପାଇଁ ଏକ ଆପ୍ ଡାଉନ୍ଲୋଡ୍ କରିବାକୁ କୁହାଯିବା ପରେ ସେ କିପରି ୮୭,୦୦୦ରୁ ଅଧିକ ଟଙ୍କା ଠକାମିର ଶିକାର ହୋଇଛନ୍ତି।
ଏହା ହେଉଛି ପ୍ରଥମ ଘଟଣା ଯେତେବେଳେ ଏଭଳି ଠକାମି ସାମ୍ନାକୁ ଆସିଛି, ଯାହା ବିମାନବନ୍ଦରର ସୁରକ୍ଷା ଏବଂ ଠକମାନଙ୍କ ଦ୍ୱାରା ହେଉଥିବା କୌଶଳ ବିଷୟରେ ଚିନ୍ତା ବଢାଇ ଦେଇଛି। ସାଧାରଣତଃ ଲାଉଞ୍ଜ୍ କର୍ମଚାରୀମାନେ ଯାତ୍ରୀମାନଙ୍କୁ ଆପ୍ ଡାଉନ୍ଲୋଡ୍ କରିବାକୁ କୁହନ୍ତି ନାହିଁ, ଯାହାଫଳରେ ଏହି ଅବସ୍ଥା ଅସାଧାରଣ ଏବଂ ଚିନ୍ତାଜନକ ହୋଇଯାଇଛି।
Also Read
ମହିଳା ଜଣକ କହିଛନ୍ତି ତାଙ୍କ ପାଖରେ କ୍ରେଡିଟ୍ କାର୍ଡ ନଥିବାରୁ ସେ ତାଙ୍କ କାର୍ଡର ଏକ ଫଟୋ ଦେଖାଇଥିଲେ, ଯାହା ପରେ ଲାଉଞ୍ଜ କର୍ମଚାରୀ ତାଙ୍କୁ "ଲାଉଞ୍ଜ ପାସ୍" ନାମକ ଏକ ଆପ୍ ଡାଉନଲୋଡ୍ କରିବାକୁ ଏବଂ ସୁରକ୍ଷା ଉଦ୍ଦେଶ୍ୟରେ ଫେସ୍ ଚେକ୍ କରିବାକୁ କହିଥିଲେ। ପ୍ରକ୍ରିୟା ଉପରେ ଭରସା କରି ସେ ନିର୍ଦ୍ଦେଶାବଳୀ ଅନୁସରଣ କଲେ।
ଆପ୍ ଡାଉନ୍ଲୋଡ୍ କରିବା ପରେ ମଧ୍ୟ ମହିଳା ଜଣକ ଲାଉଞ୍ଜ୍ ବ୍ୟବହାର କରିନଥିଲେ ଏବଂ ବିମାନରେ ଯିବା ପୂର୍ବରୁ କଫି ପାଇଁ ନିକଟସ୍ଥ ଷ୍ଟାର୍ବକ୍ସକୁ ଯାଇଥିଲେ। ତାଙ୍କ ଯାତ୍ରାର କିଛି ଦିନ ପରେ, ସେ ତାଙ୍କ ଫୋନ୍ ସହିତ କିଛ୍ ଅଜବ ଆଚରଣ ଲକ୍ଷ୍ୟ କଲେ।
ଲୋକମାନେ ତାଙ୍କ ସହ ଯୋଗାଯୋଗ କରିବାରେ ଅସମର୍ଥ ହେଲେ ଏବଂ ଅନ୍ୟ କେହି ତାଙ୍କ କଲର ଉତ୍ତର ଦେଉଥିଲେ। ପ୍ରାରମ୍ଭରେ, ସେ ଏହାକୁ ଖରାପ ନେଟ୍ୱାର୍କ କଭରେଜର ଦାୟୀ କରିଥିଲେ, କାରଣ ସେ ମାସ ମାସ ଧରି ଏୟାରଟେଲ୍ କନେକ୍ଟିଭିଟି ସମସ୍ୟାର ସମ୍ମୁଖୀନ ହୋଇଥିଲେ।
ଯେତେବେଳେ ସେ ତାଙ୍କ କ୍ରେଡିଟ୍ କାର୍ଡ ଷ୍ଟେଟ୍ମେଣ୍ଟ ପାଇଲେ, ସେତେବେଳେ ତାଙ୍କୁ ପ୍ରକୃତ ଧକ୍କା ଗାଲିଥିଲା, ଯେଉଁଥିରେ ୮୭,୦୦୦ରୁ ଅଧିକ ଟଙ୍କା କାରବାର ହୋଇଥିବା ପ୍ରକାଶ ପାଇଥିଲା, ଯାହା ଫୋନ୍ପେ ଆକାଉଣ୍ଟକୁ ଟ୍ରାନ୍ସଫର୍ ହୋଇଥିଲା।
ମହିଳା ଜଣକ କହିଛନ୍ତି, "ଏହି ଲାଉଞ୍ଜ୍ ପାସ୍ ଆପ୍ ଯାହା ସେମାନେ ମୋତେ ଡାଉନ୍ଲୋଡ୍ କରିବାକୁ କହିଥିଲେ... ତାହା ମୋ ଫୋନ୍ରେ ପ୍ରବେଶ କରିଥିଲା, ମୋ ସେଟିଂସମୂହକୁ ଯାଇଥିଲା ଏବଂ କଲ୍ ଫରୱାର୍ଡିଂ କରାଯାଇଥିଲା, ତେଣୁ ମୋତେ କୌଣସି କଲ୍ ଆସୁ ନ ଥିଲା। ମୁଁ ଜାଣି ନାହିଁ ମୋର କେତେ OTP ସେମାନଙ୍କ ପାଖରେ ଅଛି?”
ଏହି ଘଟଣା ସ୍କାମ୍ର ବଢୁଥିବା ଜଟିଳତାକୁ ନେଇ ଚିନ୍ତାର କାରଣ ହୋଇଛି, ବିଶେଷକରି ବିମାନବନ୍ଦର ଭଳି ସ୍ଥାନ ଯେଉଁଠାରେ ଲୋକମାନେ ପ୍ରାୟତଃ ନିଜକୁ ସୁରକ୍ଷିତ ମନେ କରନ୍ତି। ମହିଳା ଜଣକ ସାଇବର କ୍ରାଇମ୍ ବିଭାଗରେ ଅଭିଯୋଗ କରିଛନ୍ତି ଏବଂ ତାଙ୍କ HDFC କ୍ରେଡିଟ୍ କାର୍ଡ ବ୍ଲକ୍ କରି ବ୍ୟାଙ୍କକୁ ସୂଚନା ଦେଇଛନ୍ତି।