Advertisment

କରୋନା ବେଳେ ଅଫିସ୍ ଯାଉଛନ୍ତି କି? ତେବେ ଧ୍ୟାନ ଦିଅନ୍ତୁ

ସାରା ଦେଶରେ କରୋନାଭାଇରସ୍ ଲୋକଙ୍କୁ ଚିନ୍ତାରେ ପକାଇଛି। ବଢୁଥିବା କରୋନା ମାମଲାକୁ ଦୃଷ୍ଟିରେ ରଖି ଅନେକ ସ୍ଥାନରେ ଲକଡାଉନ୍ ଲଗାଯାଇଛି। ଲୋକେ ସାମାଜିକ ଦୂରତା କରି ଘରେ ରହୁଛନ୍ତି। ମାସ୍କ ପିନ୍ଧିବା, ବାରମ୍ବାର ହାତ ଧୋଇବା ଓ ସାନିଟାଇଜର ବ୍ୟବହାର କରିବା…

କରୋନା ବେଳେ ଅଫିସ୍ ଯାଉଛନ୍ତି କି? ତେବେ ଧ୍ୟାନ ଦିଅନ୍ତୁ

Untitled-1

Advertisment

ସାରା ଦେଶରେ କରୋନାଭାଇରସ୍ ଲୋକଙ୍କୁ ଚିନ୍ତାରେ ପକାଇଛି। ବଢୁଥିବା କରୋନା ମାମଲାକୁ ଦୃଷ୍ଟିରେ ରଖି ଅନେକ ସ୍ଥାନରେ ଲକଡାଉନ୍ ଲଗାଯାଇଛି। ଲୋକେ ସାମାଜିକ ଦୂରତା କରି ଘରେ ରହୁଛନ୍ତି। ମାସ୍କ ପିନ୍ଧିବା, ବାରମ୍ବାର ହାତ ଧୋଇବା ଓ ସାନିଟାଇଜର ବ୍ୟବହାର କରିବା ନେଇ ଲୋକେ ଗୁରୁତ୍ଵ ଦେଉଛନ୍ତି। ଅଧିକାଂଶ ଲୋକ ସେମାନଙ୍କର ରୋଗ ପ୍ରତିରୋଧକ ଶକ୍ତି ବଢାଇବା ପାଇଁ ବିଭିନ୍ନ ପ୍ରକାରର ସୁସ୍ଥ ଖାଦ୍ୟ ମଧ୍ୟ ଖାଉଛନ୍ତି।

Advertisment

publive-image

ଏହି ସମୟରେ କିଛି ଲୋକଙ୍କୁ ମଧ୍ୟ କାମକୁ ଯିବାକୁ ପଡୁଛି। ଯଦିଓ କରୋନା କାରଣରୁ କର୍ମକ୍ଷେତ୍ରରେ କର୍ମଚାରୀଙ୍କ ସଂଖ୍ୟା ହ୍ରାସ ପାଇଛି, କିନ୍ତୁ କାର୍ଯ୍ୟାଳୟକୁ ଯାଉଥିବା ଲୋକଙ୍କୁ ସେମାନଙ୍କ ସୁରକ୍ଷା ଯତ୍ନ ନେବାକୁ ପଡିବ। ତେବେ କରୋନାର ଏହି ଘଡ଼ିସନ୍ଧି ମୁହୂର୍ତ୍ତରେ ଅଫିସ୍ ଯିବାବେଳେ ଆପଣ କେଉଁ ସବୁ ସତର୍କତା ଅବଲମ୍ବନ କରିବା ଆବଶ୍ୟକ ଆସନ୍ତୁ ତାହା ଜାଣିନେବା।

ଯଦି କୌଣସି କର୍ମଚାରୀ ଶାରୀରିକ ଅସୁସ୍ଥ ହେବାର କିଛି ବି ଲକ୍ଷଣ ଦେଖନ୍ତି, ତେବେ ସେ ଅଫିସକୁ ଯିବା ଉଚିତ୍ ନୁହେଁ। ସମ୍ପୂର୍ଣ୍ଣ ସୁସ୍ଥ ହେବା ପରେ ହିଁ ଅଫିସକୁ ଯାଆନ୍ତୁ।

Advertisment

publive-image

କାର୍ଯ୍ୟାଳୟକୁ ଆସୁଥିବା କର୍ମଚାରୀମାନଙ୍କ ଉପରେ ଅଫିସ୍ ମ୍ୟାନେଜମେଣ୍ଟ ତୀକ୍ଷ୍ଣ ନଜର ରଖିବା ଉଚିତ। ଯଦି କାର୍ଯ୍ୟାଳୟରେ ଉପସ୍ଥିତ କର୍ମଚାରୀମାନେ ଥଣ୍ଡା, କାଶ, ଶ୍ୱାସ ନେବାରେ ଅସୁବିଧା ଭୋଗୁଛନ୍ତି ତେବେ ଏପରି ବ୍ୟକ୍ତିଙ୍କୁ ତୁରନ୍ତ ଘରକୁ ପଠାଯିବା ଉଚିତ୍। ଏହା ବ୍ୟତୀତ, ଯେଉଁମାନେ ସେହି ବ୍ୟକ୍ତିଙ୍କ ସହିତ ଯୋଗାଯୋଗରେ ଆସିଥାନ୍ତି ତେବେ ସେମାନଙ୍କୁ ମଧ୍ୟ ଘରକୁ ପଠାଯିବା ଉଚିତ୍। ସେମାନେ ବସିଥିବା ସ୍ଥାନଟିକୁ ଭଲ ଭାବେ ସାନିଟାଇଜ ହେବା ଦରକାର।

ଅଫିସ୍ ମ୍ୟାନେଜମେଣ୍ଟ ସମସ୍ତ କର୍ମଚାରୀମାନଙ୍କୁ ସ୍ୱଚ୍ଛତା ଓ ନିଶ୍ୱାସ ସମ୍ବନ୍ଧୀୟ ସମସ୍ତ ପ୍ରକାରର ଦିଗରେ ଅବଗତ କରାଇବା ଉଚିତ। କର୍ମଚାରୀମାନଙ୍କୁ ଇମେଲ୍ ପଠାଯିବା ଉଚିତ୍। ଅଫିସରେ ପୋଷ୍ଟର ଲଗାଯିବା ଉଚିତ ଓ କର୍ମଚାରୀମାନେ ଅଫିସରେ ନିଜକୁ କିପରି ସୁରକ୍ଷା ରଖିପାରିବେ ସେ ସମ୍ବନ୍ଧୀୟ ଭିଡିଓ ଚଲାଇବା ଜରୁରୀ। ଅଫିସରେ ଟିସୁ ପେପର, ହ୍ୟାଣ୍ଡ ସାନିଟାଇଜର, ଡିସପୋଜେବଲ୍ ଭାଇସ୍ ରହିବା ଉଚିତ୍। ଫିଙ୍ଗର ପ୍ରିଣ୍ଟ ସ୍କାନରକୁ  ଉଚ୍ଛେଦ କରାଯିବା ଉଚିତ।

Advertisment

publive-image

କର୍ମଚାରୀମାନେ ଅଫିସରେ ପରସ୍ପରଠାରୁ ପ୍ରାୟ ୬ ଫୁଟ ଦୂରରେ ବସିବା ସହିତ ଆବଶ୍ୟକ ନ ହେବା ପର୍ଯ୍ୟନ୍ତ ସମସ୍ତ କର୍ମଚାରୀଙ୍କୁ ଏକତ୍ର କାର୍ଯ୍ୟାଳୟକୁ ଡାକିବା ଉଚିତ୍ ନୁହେଁ। ଅଫିସରେ କୌଣସି ବଡ଼ ସଭା ହେବା ଉଚିତ ନୁହେଁ। ସଭା ପରି ଅଧିକାଂଶ କାର୍ଯ୍ୟ କେବଳ ଫୋନ୍ କିମ୍ବା ଅନଲାଇନ୍ ଭିଡିଓ କଲ୍ ମାଧ୍ୟମରେ କରାଗଲେ ଭଲ।

ଅଫିସରେ ଥିବା ସମସ୍ତ ଜିନିଷ ନିୟମିତଭାବେ ସଫା କରାଯିବା ଉଚିତ ଯେପରିକି କାଉଣ୍ଟର ଟପ୍, କବାଟ ହ୍ୟାଣ୍ଡଲ୍, ରିମୋଟ୍ କଣ୍ଟ୍ରୋଲ୍, କଣ୍ଟ୍ରୋଲ୍ ପ୍ୟାନେଲ୍, ଡେସ୍କ, କମ୍ପ୍ୟୁଟର ସ୍କ୍ରିନ, ଲାପଟପ୍, ଲିଫ୍ଟ ବଟନ୍ ହ୍ୟାଣ୍ଡ ରେଲିଂ ଇତ୍ୟାଦି।

publive-image

ଜନଗହଳି ପୂର୍ଣ୍ଣ ସ୍ଥାନଠାରୁ ଦୂରରେ ରହି ସାମାଜିକ ଦୂରତା ବଜାୟ ରଖିବାବେଳେ ସହକର୍ମୀମାନଙ୍କ ସହିତ କଥାବାର୍ତ୍ତା କରନ୍ତୁ। ଟ୍ରିପଲ୍ ଲେୟାର୍ ମାସ୍କ ଏବଂ ଗ୍ଲୋଭସ୍ ପିନ୍ଧିବା ଜରୁରୀ। ସାନିଟାଇଜର ସହିତ ବାରମ୍ବାର ହାତ ସଫା କରିବା ସହ ରେଲିଂ, କବାଟ ହ୍ୟାଣ୍ଡେଲ, ଲିଫ୍ଟ ବଟନ୍, ଟଙ୍କା ଆଦି ଛୁଇଁବା ପରେ ହାତ ସଫା କରନ୍ତୁ। ଅଫିସରେ ପହଞ୍ଚିବା ପାଇଁ ସର୍ବସାଧାରଣ ଯାନ ବ୍ୟବହାର କରନ୍ତୁ ନାହିଁ।

ଏକ ସମୟରେ ଦୁଇ କିମ୍ବା ଚାରିରୁ ଅଧିକ ଲୋକ ଲିଫ୍ଟ ବ୍ୟବହାର କରନ୍ତୁ ନାହିଁ। ଅଫିସରେ ସିଡ଼ି ଅଧିକ ବ୍ୟବହାର କରନ୍ତୁ, କିନ୍ତୁ ରେଲିଂକୁ ସ୍ପର୍ଶ କରନ୍ତୁ ନାହିଁ। ଆପଣଙ୍କ ଡେସ୍କକୁ ବାରମ୍ବାର ସଫା କରନ୍ତୁ। ଏହାକୁ ପରିଷ୍କାର ରଖିବା ପାଇଁ ହ୍ୟାଣ୍ଡ ସାନିଟାଇଜର, ୱାଇପ୍ସ, ଡିସଇନଫେକ୍ଟେଣ୍ଟ ଟିସୁ ବ୍ୟବହାର କରନ୍ତୁ। କାମ ଆରମ୍ଭ କରିବା ପୂର୍ବରୁ କୀବୋର୍ଡ୍, କମ୍ପ୍ୟୁଟର ସ୍କ୍ରିନ ଏବଂ ମାଉସ୍ ପରି ଜିନିଷ ସଫା କରନ୍ତୁ।

ଅଫିସକୁ ଯାଉଥିବା କର୍ମଚାରୀମାନେ କ୍ୟାଣ୍ଟିନ କିମ୍ବା ବାହାର ଖାଦ୍ୟ ବଦଳରେ ଘରେ ତିଆରି ଖାଦ୍ୟ ଖାଆନ୍ତୁ। ଯଦି ସମ୍ଭବ, କେବଳ ଘରର ବାସନ ବ୍ୟବହାର କରନ୍ତୁ। ନିଜର ସ୍ୱଚ୍ଛତା ଉପରେ ପୂର୍ଣ୍ଣ ଯତ୍ନ ନେବା ଜରୁରୀ।

ସମ୍ବନ୍ଧୀୟ ପ୍ରବନ୍ଧଗୁଡ଼ିକ
Here are a few more articles:
ପରବର୍ତ୍ତୀ ପ୍ରବନ୍ଧ ପ Read ଼ନ୍ତୁ